Επετειακό πρόγραμμα με αφορμή τις Εθνικές Γιορτές

Στ Τάξη Δημοτικού – Γυμνάσιο  

Διάρκεια: 90’ – Αριθμός παιδιών: 25

Άρματα δεν κρέμουνταν στον τοίχο, μήτε και τα 'χε ανάγκη˙ δεν πολεμούσε αυτός με το σπαθί, πολεμούσε με το μυαλό, και σπαθί του ήταν η πένα. Πήρε την απόφαση.

—Εδώ είναι το  πόστο  μου, μουρμούρισε χτυπώντας τη γροθιά του στο τραπέζι, εδώ πολεμώ, εδώ θα πεθάνω!


Επανάσταση και ξεσηκωμός… Κλέφτες και αρματολοί… Ελευθερία και ανεξαρτησία… Ποιοι ήταν οι ήρωες του 1821; Για ποιο λόγο γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου; Τι έγινε στην Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου; Τα παιδιά κατανοούν την έννοια της «επανάστασης» μέσα από τη χρονογραμμή της Νεότερης και της Σύγχρονης Ιστορίας, ανακαλύπτοντας ήρωες και γεγονότα. Συναντώντας ιστορικά πρόσωπα, τα παιδιά γνωρίζουν τους αγωνιστές της πένας˙ τους ήρωες που πολέμησαν με το μυαλό και τον λόγο τους. Αλήθεια... ποια η σχέση του Νίκου Καζαντζάκη με την επανάσταση του 1821;

Στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι τα παιδιά:

  • Να κατανοήσουν τη χρονική ακολουθία σημαντικών γεγονότων της Νεότερης και της Σύγχρονης Ιστορίας
  • Να συνειδητοποιήσουν την έννοια της «επανάστασης», αναγνωρίζοντας το δικαίωμα του κάθε λαού για ελευθερία και ανεξαρτησία
  • Να κατανοήσουν τους λόγους που οδήγησαν στις επαναστάσεις και ποιες ήταν οι συνέπειές τους
  • Να αναγνωρίσουν τα πρόσωπα που πρωτοστάτησαν στους Αγώνες και κυρίως να ανακαλύψουν τους ήρωες που πολέμησαν με το πνευματικό τους έργο
  • Να μελετήσουν γραπτές και εικαστικές πηγές με στόχο να συγγράψουν το δικό τους «επαναστατικό έργο»